Telefon: 0532 666 63 92 Email: bilgi@dostkurumsal.com
Dost Kurumsal Bilgi Teknolojileri
Dost Kurumsal Bilgi Teknolojileri
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
3 yıl önce

İhtilaflı Red Faturası örneği


Portaldan kestiğimiz e-fatura , karşı tarafça reddedilmiştir.Fakat ilgili fatura bizim portalımızda  " UYGULAMA YANITI 8 GÜN GECİKTİĞİ İÇİN CEVAP KABUL EDİLMEDİ" olarak görünmektedir.Bu durumda ilgili e-fatura geçerli değil midir ?Karşı taraf faturayı dikkate almayacağını belirtiyor , ne yapılmalıdır ?

Karşı tarafın ekranında "Reddedildi" yazması yeterli değildir. Gönderici , gönderdiği zarfın hata alıp almadığını kontrol etmek ve zarfı alıcıya sorunsuzca ulaştırmakla yükümlüdür. Karşı taraf gönderdiği red yanıtının zarfının durumunu sorguladığında zarfının hata aldığını, zarf durumunun "1230 HEDEFTEN SiSTEM YANITI BAşARISIZ GELDi (1195:1195 (Uygulama yanıtı 8 gün geciktiği için cevap kabul edilmedi))" olduğunu görecektir. Zarf 1230 durumunda olduğu için içerisindeki yanıtın geçersiz ve hiç yanıt verilmemiş gibidir.

Geçerli olan ve BAŞARIYLA red yanıtı VERİLEMEYEN bu zarfın içerisindeki faturanın/faturaların kayıtlara alınmaması durumunda iki taraf açısından da sorun yaşanabilecektir. Çünkü fatura GİB'de geçerli ve red yanıtı gönderilmemiş durumdadır.

Karşı tarafı bu yönde uyarınız. Şu anda gönderdiğiniz faturanız geçerlidir ve alıcı tarafından kabul edilmiş sayılmaktadır. Fatura reddedilmek isteniyorsa, alıcı tarafından faturaya;

mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesilebilir.

harici yollarla itiraz edilebilir.

-Ardından gönderici tekrar fatura gönderebilir.


Etiketler:

<< Ticari fatura yerine temel fatura gönderdik nasıl iptal edeceğiz ? >> Ticari Faturalarda Red süresi kaç gündür